Regulamin reklamacyjny
Regulamin reklamacyjny dla klientów indywidualnych
- DefinicjePoniższe słowa użyte w niniejszym regulaminie reklamacyjnym będą mieć następujące znaczenie:
- Klient – osoba fizyczna, która dokonała zakupu produktów, niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt – towar zakupiony przez klienta w sklepie internetowym https://www.debeaute.com.pl/, www.dystrybutor-indigo.pl w siedzibie Dystrybutora De Beaute Ewelina Fedorowicz
- Urządzenie – lampa, frezarka.
- Indigo Nails – Indigo Nails spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa; producent produktów do stylizacji paznokci oraz produktów do pielęgnacji ciała pod marką INDIGO NAILS.
- Produkty markowe firm:
-Indigo Nails Lab
-Yanskee Candle
- Posh Lashes – producent produktów do stylizacji rzęs.
- Wada fizyczna – wada polegająca na niezgodności Produktu z umową, w szczególności Produkt jest niezgodny z umową, jeżeli:
- Nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć, ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
- Nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Klienta,
- Nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
- Została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
- Postanowienia ogólne
- Klient ma prawo zgłoszenia reklamacji dotyczącej Produktu/Urządzenia posiadającego wady fizyczne ujawnione w takcie trwania rękojmi (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, Dz.U.2017.459 t.j. z dnia 2017.03.02). Jeżeli Klientowi przysługują roszczenia z tytułu gwarancji reklamacja może zostać zgłoszona przez czas trwania gwarancji określony w karcie gwarancyjnej.
- Klient może zgłosić reklamacje z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu/Urządzenia niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
- Odpowiedzialność za wady fizyczne Produktu/Urządzenia obejmuje w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi: nieodpłatną naprawę Produktu/Urządzenia, wymianę Produktu/Urządzenia. W przypadku roszczeń z rękojmi odpowiedzialność za wady fizyczne Produktu/Urządzenia obejmuje również odstąpienie od umowy. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada fizyczna Produktu/Urządzenia jest nieistotna.
- Odpowiedzialność za wady fizyczne Produktu/Urządzenia dotyczy wad, które istniały w chwili wydania Produktu/Urządzenia Klientowi.
- Odpowiedzialność jest wyłączona, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili odbioru Produktu/Urządzenia.
- Podstawowe zasady składania i rozpatrywania reklamacji
- W przypadku pojawienia się w Produkcie/Urządzeniu, w okresie rękojmi lub gwarancji, wady fizycznej Produktu/Urządzenia, Klient ma prawo zgłosić reklamację.
- Zgłoszenie reklamacyjne przez Klienta może nastąpić w dowolnej formie: mailowo na adres reklamacje@ lub pisemnie na adres: ul. Grota Roweckiego 8d, 58-260 Bielawa, Polska.
- Klient powinien zgłosić reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem wpisz tu plik pdf formularz, zawierającego następujące dane:- Imię i nazwisko Klienta,
– Dokładny adres do wysyłki Produktu/Urządzenia,
– Dane kontaktowe Klienta tj. numer telefonu Klienta, adres email,
– Numer seryjny Urządzenia – w przypadku reklamacji urządzenia, w przypadku frezarek dwa numery seryjne, zarówno frezarki jak i rączki do frezarki,
– Opis problemu,
– Roszczenia Klienta oraz wskazanie jego podstawy (rękojmi lub gwarancji),
– Numer zamówienia,
– Numer faktury/paragonu,
– Numer konta bankowego oraz potwierdzenie nadania paczki wraz z kwotą za przesyłkę. - Aby Indigo Nails, Posh Lashes mogło w sposób prawidłowy rozpatrzeć reklamację, musi mieć możliwość zweryfikowania zasadności roszczeń poprzez stwierdzenie istnienia wady oraz przyczyn jej powstania. W związku z tym Klient jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Produkt/Urządzenie do Działu Reklamacji.
- Reklamowany Produkt/Urządzenie razem z wypełnionym formularzem reklamacyjnym oraz dowodem zakupu Produktu/Urządzenia i kartą gwarancyjną (w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji) należy dostarczyć na adres Działu Reklamacyjnego De Beaute Ewelina Fedorowicz ul. Grota Roweckiego 8D, 58-260 Bielawa, Polska. Przesyłka powinna zawierać dopisek: Reklamacja.
- Przez dowód zakupu rozumie się w szczególności następujące dokumenty: faktura VAT, paragon, potwierdzenie przelewu, PayU.
- Indigo Nails, Posh Lashes, Yankee Candle zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Brak informacji ze strony Indigo Nails, Posh Lashes, Yankee Candle w powyższym terminie oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.
- Reklamację uważa się za uznaną, poprzez wymianę Produktu/Urządzenia wadliwego na Produkt lub Urządzenie wolne od wad, jego naprawę lub zwrot kosztów zakupu Produktu/Urządzenia. W przypadku, gdy wada dotyczy wyłącznie części Produktu/Urządzenia – wymiana lub naprawa może dotyczyć wyłącznie tej części.
- Indigo Nails, Posh Lashes dokona naprawy lub wymiany wadliwego Produktu/Urządzenia bez zbędnej zwłoki, w czasie, na którego ramy wpływ mają rodzaj wadliwego Produktu lub Urządzenia i charakter wady.
- Reklamację uważa się za nieuwzględnioną, w sytuacji podania przez Indigo Nails, Posh Lashes, Yankee Candle powodu nie uznania wady i zwrot towaru do Klienta.
- Reklamacja ilościowa
- Niezgodność ilościowa (niewłaściwa ilość Produktu, brak Produktu w paczce, inny Produkt niż zamówiony) powinna zostać zgłoszona De Beaute Ewelina Fedorowicz nie później niż w ciągu 24 godzin od daty odbioru Produktu.
- W przypadku, gdy Klientowi został dostarczony Produkt inny niż zamówiony Klient ma możliwość:
- Odesłania Produktu do Działu Reklamacyjnego; Produkt zostanie wymieniony na prawidłowy, zgodny z zamówieniem, po dostarczeniu reklamowanego Produktu do Działu Reklamacyjnego,
- Żądania dosłania prawidłowego, zgodnego z zamówieniem produktu, za pobraniem Produktu będącego przedmiotem reklamacji.
- Zasady dostawy reklamowanego towaru
- Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Produkt/Urządzenie wraz z opisem reklamacji do miejsca jego zakupu: siedziby głównej, punktu sprzedaży na własny koszt. De Beaute zwraca Klientowi poniesione koszty przesyłki reklamacyjnej w razie uwzględnienia reklamacji.
- Przesyłki reklamacyjne pobraniowe i przesyłki przekazywane do paczkomatów nie będą przyjmowane przez De Beaute.
- Reklamowany Produkt/Urządzenie musi być odpowiednio zapakowany, tak aby nie uległo dodatkowemu uszkodzeniu w czasie transportu. Za właściwe zabezpieczenie, opakowanie i wysyłkę Produktu/Urządzenia odpowiedzialny jest Klient.
- Pozostałe warunki rozpatrywania reklamacji
- Reklamacja nie przysługuje w przypadku niewłaściwego użytkowania lub przechowywania Produktu/Urządzenia w szczególności użytkowania go w sposób niezgodny z opisem zawartym na Produkcie/Urządzeniu lub na ulotce załączonej do Produktu/Urządzenia.
- Produkty marki INDIGO NAILS są kompatybilne tylko i wyłącznie z innymi produktami tej marki. Jeżeli Produkt używany będzie z produktami innej marki, w rezultacie czego Klient stwierdzi wadę fizyczną Produktu (np. lakier się nie utwardzi) reklamacja zgłoszona przez Klienta może okazać się niezasadna po dokonaniu testu Produktu z innymi produktami marki INDIGO NAILS.
- Jeżeli przesyłka nosi ślady uszkodzenia, które wyniknęły w skutek transportu, Klient zobowiązany jest rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia nieprawidłowości zamówienia sporządzić z nim protokół szkody. Oryginał protokołu szkody powinien być dostarczony do Działu Reklamacji wraz z reklamowanym Produktem/Urządzeniem.
- Urządzenie zastępcze
- Na prośbę Klienta złożoną w formie pisemnej, De Beaute przekaże Klientowi Urządzenie zastępcze (zastępcze w stosunku do urządzenia reklamowanego).
- W przypadku przekazania Klientowi Urządzenia zastępczego pomiędzy Klientem, a De Beaute zostaje zawarta umowa użyczenia mienia. Umowa użyczenia Urządzenia zastępczego zostaje zawarta na czas określony do zakończenia postępowania reklamacyjnego tj. poinformowania Klienta przez Indigo Nails o tym, że reklamowane Urządzenie zostało naprawione/wymienione i upływie terminu wyznaczonego na zwrot Urządzenia zastępczego.
- Urządzenie zastępcze zostanie przekazane Klientowi po sprawdzeniu Urządzenia reklamowanego w Dziale reklamacji i stwierdzeniu, że zgłoszona reklamacja jest zasadna oraz urządzenie wymaga diagnostyki przekraczającej 14 dni serwisu.
- Przekazanie Urządzenia zastępczego Klientowi nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, przesłanego wraz z Urządzeniem zastępczym do Klienta. Klient zobowiązany jest odesłać podpisany protokół zdawczo-odbiorczy do Działu reklamacji. W przypadku niestwierdzenia przez Klienta wad Urządzenia zastępczego w terminie 24 godzin od daty przekazania Urządzenia zastępczego, uznaje się, że Urządzenie zastępcze zostało przekazane Klientowi w stanie sprawnym i nadającym się do użytku wynikającego z przeznaczenia tego urządzenia.
- De Beaute zwróci Klientowi Urządzenie, którego dotyczyło postępowanie reklamacyjne, po dokonaniu przez Klienta zwrotu Urządzenia zastępczego do De Beaute.
- Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, przez co rozumie się otrzymanie od Indigo Nails informacji o usunięciu wady/wymianie produktu, Klient zobowiązany jest zwrócić De Beaute urządzenie zastępcze w stanie niepogorszonym.
- Klient ma obowiązek zwrócić Urządzenie do Działu reklamacji na własny koszt w terminie 14 dni od daty przesłania klientowi przez Indigo Nails informacji o zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
- W przypadku braku zwrotu Urządzenia zastępczego w określonym terminie, przyjmuje się, iż Klient dopuszcza się bezumownego korzystania z Urządzenia, z którego to tytułu De Beaute przysługiwać będzie odszkodowanie w wysokości 50 PLN brutto za każdy dzień bezumownego korzystania.
Adres działu Reklamacji i zwrotu:
De Beaute Ewelina Fedorowicz
ul. Grota Roweckiego 8D
58-260 Bielawa
Polska
Tel. 721 630 135